16 Aralık 2012 Pazar

Hz.Ömer (r.a.)


Hz.Ömer (r.a.) tayin ettiği valilerden
biri, Cuma hutbesi esnasında
Hz.Ömer'i öyle överki, bir Sahabi
dayanamaz, kalkar, valiye müdahale
edip, onu susturmaya çalışır.
Namazdan sonra durum Hz.Ömer'e
iletilir. Halifenin emriyle valiye karşı
gelen adam yakalanıp bir suçlu gibi
götürülür.
Suçlu kabul edilen Sahabi,
Hz.Ömer'in huzuruna girince selam
verir. Hz.Ömer (r.a.), hiddetinden
selama mukabelede bulunmaz. Onu
azarlar.
Bunun üzerine sahabi:
- Ya Ömer! Ben bir suç işlediysem,
sen iki suç işledin, diyince
Hiddeti birden kaybolan Hz.Ömer
(r.a.):
- Nedir benim o iki suçum?
- Allah'ın selamını verdim de çok
hiddetlendiğin için mukabelede
bulunmadın. Vacibi terkettin. Bu
bir. Suçluyu dinlemeden tek taraflı
hüküm verdin. Bu da iki.
Hatasını anlayan Hz.Ömer (r.a.)
olayı anlatmasını isteyince,
Sahabi:
- Tayin ettiğin vali, hutbede seni
öyle övdü, öyle övdü ki bu söz,
cemaatin üzerinde sanki fazilet
yönünden senin Hz. Ebubekir'den
daha üstün olduğun izlenimini
bıraktı. İşte bu yanlış düşünceyi
zihinlerden silmek için müdahale
ettim. Halbuki sen fazilet yönünden
Hz.Ebubekir'in yarısı kadarsın.
Hz.Ömer (r.a.)
- Neden?
Sahabi:
- Orduya yardım ediniz ! emri-i
peygamberi karşısında sen
servetinin yarısını getirmiştin.
Hz.Ebubekir ise servetinin tamamını
getirmiş ve Ashabın gözlerini
yaşartmıştı. Bunun üzerine Hz.Ömer
(r.a.), o zattan özür dileyip dua
istedi ve onu serbest bıraktı. Böyle
konuşan valiyi ise hemen görevden
azletti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder